4 Kasım 2020 Çarşamba

İç Denetim Yönetmeliğinin Amacı ve Önemi

İç denetim yönetmeliği, iç denetim faaliyetinin amaç, yetki ve sorumluluklarını tanımlayan resmî nitelikte yazılı bir belgedir. Resmi olarak onaylanmış, yazılı bir iç denetim yönetmeliğinin olması, iç denetim faaliyetinin yönetilmesinde kritik öneme sahiptir.

Yönetmelik;

(a) iç denetim faaliyetinin kurum içindeki konumunu belirlemeli,

(b) denetim görevlerinin yerine getirilmesi için gereken kayıtlara, personele, demirbaşlara ve ilgili mahallere erişim yetkisini düzenlemeli

(c) iç denetim faaliyetlerinin kapsamını tanımlamalıdır.


İç denetim yönetmeliği, iç denetim faaliyetinin amacını, yetkisini ve sorumluluğunu tanımlayan resmî bir belgedir. İç denetim yönetmeliği, bir kurum içerisinde iç denetim faaliyetinin konumunu, iç denetim yöneticisinin yönetim kuruluna işlevsel bağlılığını da içerecek şekilde belirler, görevlerin gerçekleştirilmesi ile ilgili olan kayıtlara, personele ve fiziki varlıklara erişimi yetkilendirir ve iç denetim faaliyetlerinin kapsamını tanımlar. İç denetim yönetmeliğinin nihaî onay mercii Yönetim Kuruludur.

Kuruma sağlanan güvence ve danışmanlık hizmetlerinin niteliği iç denetim yönetmeliğinde tanımlanmak zorundadır. Eğer kurum dışından taraflara güvence hizmeti temin edilecekse, bunların niteliği de yönetmelikte tanımlanmalıdır.

İç Denetim Yönetmeliğinin Unsurları:

IIA, iç denetim faaliyetinin gücünü ve etkinliğini destekleyen ve iç denetim yönetmeliğinde ele alınması gereken yedi temel alan belirlemiştir.

1. Misyon ve Amaç

2. Uluslararası İç Denetim Mesleki Uygulama Standartları

3. Yetki

4. Bağımsızlık ve Tarafsızlık

5. İç Denetim Faaliyetlerinin Kapsamı

6. Sorumluluk

7. Kalite Güvence ve İyileştirme Programı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder